مقدمه

بسیاری از روزه‌داران در ماه رمضان در طول روز احساس خستگی می‌کنند، زیرا در وعده سحری از غذاهایی که انرژی آنها را تامین می‌کند، استفاده نمی‌کنند و یکی از بهترین غذاهایی که خوردن آن در سحری ترجیح داده می‌شود، عسل است. عسل حاوی فواید بسیار زیادی است که بارزترین آنها این است که به تامین انرژی بدن در طول روز کمک می کند.

انرژی عسل

مطالعات اخیر ثابت کرده است که خوردن عسل در وعده سحری، احساس تشنگی و گرسنگی روزه‌داران را کاهش می‌دهد، علاوه بر آن انرژی لازم برای ادامه روز بدون احساس خستگی یا بی‌حالی را به بدنشان می‌رساند.
می توانید عسل را با نان قهوه ای در وعده سحری میل کنید و همچنین می توانید آن را به یک لیوان شیر یا آب میوه تازه بدون قند اضافه کنید.

و اگر از جمله افرادی هستید که بعد از سحری می خوابید، بهتر است در سحری عسل همراه با خرمای مرطوب بخورید، زیرا یکی از غذاهای سبک است که به شما کمک می کند آرام بخوابید و با آن بیدار شوید و انرژی کامل داشته باشید.

کاهش اشتها

عسل به کاهش اشتها کمک می کند، علاوه بر این که به افزایش کلسترول خون کمکی نمی کند.
یکی از بهترین غذاهایی است که مصرف آن برای افراد دیابتی و پرفشاری خون که روزه داری در ماه رمضان را ترجیح می دهند، توصیه می شود.

از جمله غذاهایی که خوردن آن با عسل در وعده سحری توصیه می شود، خوردن ماست با عسل است، این غذا به تقویت کار دستگاه گوارش کمک می کند و باعث پر شدن آن می شود.
اشتها و عدم احساس تشنگی در روز در ماه رمضان علاوه بر تقویت سیستم ایمنی باعث کاهش سطح تری گلیسیرید موجود در بدن انسان می شود و به سطح فشار خون و سطح کلسترول در بدن کمک می کند.

خوردن عسل در سحری به تقویت عضله قلب و جلوگیری از سکته کمک زیادی می کند.

توصیه کارشناسان تغذیه در ماه مبارک رمضان بر سر سفره سحری عسل است، زیرا یکی از وعده های غذایی اساسی و مفیدی است که بدن را در برابر بسیاری از بیماری ها مصون می دارد و انرژی لازم برای تکمیل یک روز خود را بدون احساس تنبلی و خستگی تامین می کند.

درباره مدیر

عسل صهبا نیک نام ، معجزه کندوی عسل ، درمان تخصصی با فرآورده های زنبورعسل

1 پاسخ به فواید خوردن عسل در سحری
  1. […] از این مقاله راضی بودید، به مقاله فوائد خوردن عسل در هنگام سحری سر […]


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *