مقدمه

عسل یکی از غذاهایی است که برای بدن انسان به خصوص در روزه داری مفید است.
به خصوص در ماه رمضان با توجه به اهمیت آن، از خوردن عسل در ماه رمضان و اهمیت آن و در چند سال گذشته صحبت های زیادی در مورد روزه گرفتن و دفع سموم داخل بدن، برخورداری از سلامتی بهتر و کاهش وزن گفته شده است.

عسل

اهمیت خوردن عسل در ماه رمضان

عسل با ترکیبات متمایز خود فواید بسیار زیادی برای بدن انسان دارد، زیرا یکی از مواد غذایی است که ایمنی را به میزان بسیار زیادی افزایش می دهد و همچنین انرژی زیادی برای بدن انسان فراهم می کند.
فواید خوردن عسل در ماه مبارک رمضان عبارت است از:

  • اگر از زخم معده رنج می برید و نمی خواهید داروهای شیمیایی مصرف کنید و درمان طبیعی می خواهید، عسل بهترین راه حل است، زیرا ترکیبات عسل به رفع زخم معده و همچنین بیماران دیابتی کمک می کند و به راحتی توسط بدن بدون مشکل هضم و جذب می شود. 

  • کسانی که ایمنی ضعیفی دارند به راحتی مستعد ابتلا به بیماری هستند پس از این رو عسل می‌تواند باعث تقویت ایمنی شود.

چگونه عسل خام می تواند به شما کمک کند که روزه بگیرید

عسل خام سرشار از قندهای طبیعی، آنزیم‌ها، مواد مغذی گیاهی، مواد معدنی و ویتامین‌ها است و همچنین دارای خواص آنتی‌بیوتیکی و ضدعفونی‌کننده است که بدن می‌تواند در هر زمانی از آن بهره مند شود.

سه جزء اصلی همه انواع عسل عبارتند از فروکتوز، گلوکز و آب. پس می توانید تصور کنید چقدر در تامین انرژی و تحمل ساعات روزه داری مفید است.

نوشیدن آب خام و عسل با معده خالی، مانند سحرها بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب یا بعد از یک روز طولانی روزه داری، می تواند به هیدراتاسیون بدن و تامین مواد مغذی حیاتی و احساس تجدید حیات کمک کند.

بنین شاهین، متخصص تغذیه بالینی و مدیر آمادگی جسمانی فیتنس فرست در مقاله ای برای ماه رمضان در روزنامه ملی می گوید: بنابراین، انرژی سریع و انبوهی را برای بدن فراهم می کند.

می توانید یک قاشق غذاخوری عسل خام که تقریباً حاوی ۱۷ گرم کربوهیدرات است اضافه کنید و با آب میوه ها و غذاهای ماه رمضانی مخلوط کنید.
وی افزود: شیرینی های ماه مبارک رمضان بیشتر با شکر شیرین می شوند که بر سلامتی تأثیر منفی می گذارد.
بنابراین، افراد باید به جای آن از عسل برای افزودن شیرینی استفاده کنند.
حتی برای افراد دیابتی، خوردن عسل به مقدار کم می تواند به تنظیم قند خون کمک کند.

 

اگه از این مقاله راضی بودید، به مقاله فوائد خوردن عسل در هنگام سحری سر بزنید.

درباره مدیر

عسل صهبا نیک نام ، معجزه کندوی عسل ، درمان تخصصی با فرآورده های زنبورعسل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *